Szanowni Mieszkańcy, każdemu z nas zdarza się wyjechać na kilka dni bądź na dłużej. Zostawiamy wtedy nasze mieszkania bez opieki.
Niestety spora część z nas nie pamięta o odpowiednim zabezpieczeniu mieszkania przed wyjazdem. Dlatego sugerujemy i przypominamy o:
- Zamknięciu głównego zaworu gazu w mieszkaniu (zaworu zasilającego mieszkanie w paliwo ciekłe);
- Zamknięciu głównego zaworu lub zaworów wody doprowadzających wodę do mieszkania;
- Wyłączeniu bezpieczników – instalacja elektryczna, wyjęcie z gniazdek sprzętów, które nie muszą być włączone.
Dodatkowo jeśli wyjeżdżacie Państwo na dłuższy okres prosimy o pozostawienie telefonu kontaktowego na Administracji bądź kontaktu
do kogoś, kto będzie się opiekował Państwa nieruchomością.
Chcielibyśmy także, żebyście mieli na uwadze stan techniczny instalacji znajdujących się w Waszych mieszkaniach. My jako Administracja zabezpieczamy corocznie przeglądy gazowe, kominiarskie, elektryczne oraz techniczne budynków. Przyjrzyjcie się zatem wszelkim zaworom doprowadzającym i odprowadzającym wodę z urządzeń typu pralka, zmywarka, sprawdzajcie sprzęty zasilane gazem, czy też gniazdkom, do których wpinacie sprzęty elektryczne.
Zdajemy sobie sprawę, że nie unikniemy losowych awarii. Dlatego pozostajemy do Państwa dyspozycji w godzinach pracy Spółdzielni, a po godzinach prosimy o kontakt z Pogotowiem Technicznym BSM. Pamiętajcie Państwo, że mieszkacie w zabudowie wielorodzinnej.
Często niewielki wyciek w Państwa mieszkaniu skutkuje zalaniem u sąsiada. Niejednokrotnie mała awaria powoduje konieczność odcięcia wody czy gazu dla całego pionu mieszkań. Dlatego starajmy się raczej zapobiegać takim sytuacjom, gdyż powodują one
niejednokrotnie różnego rodzaju niesnaski oraz dodatkowe koszty.
Niestety pozostawiacie Państwo mieszkania bez opieki i bez informacji o jakimkolwiek kontakcie do siebie. Pod Waszą nieobecność zdarzają się awarie, które skutkują brakiem dostępu do wody czy gazu dla całego pionu mieszkań. W takich sytuacjach nie mamy innej możliwości, jak tylko wejść w asyście Policji na Państwa mieszkanie, w celu usunięcia awarii i przywrócenia dostępu do wody czy gazu dla pozostałych użytkowników. W takich sytuacjach będziemy zmuszeni obciążać Państwa kosztami ewentualnych interwencji.